Ahojte! Dostala jsem spoustu otázek ohledně brazilských Vánoc, jestli se vůbec slaví a tak, takže by byla škoda, kdybych nenapsala žádný článek.

Zaprvé, ano Vánoce se v Brazílii slaví. Dárky jim nosí Papai Noel, což je prostě brazilská verze Santy Clause. Den 24.12. je tzv. Véspera do Natal, což znamená předvečer Vánoc nebo tak něco.

Brazilci se snaží, aby se setkala, co nejširší rodina, co to jde. V mém případě se setkala skoro celá rodina ze strany mého h-táty a bylo tu asi 40 lidí.

Druhý den, 25.12., oslavy pokračují, sejde se znovu celá rodina a jí se vánoční oběd.

Brazílie nemá mnoho tradic, jako máme my v Česku. Typické vánoční jídlo by měl být podle nich krocan, ale moc na to nehledí. Moje rodina miluje vepřové maso, takže bylo hodně toho, haha.

Moje Vánoce

Zadruhé, bych vám chtěla popsat moje Vánoce, jak je moje rodina slavila.

24.12. jsem dostala nařízeno od h-mamky, ať spím, co nejdéle, co to půjde, abych vydržela slavit až do rána. Vylezla jsem z pokoje v jednu hodinu odpoledne, naši dala se, potom i na obědvala a během dne se nic nedělo. Volala jsem domů, lakovala si nehty atd. V 19h jsme pak vyrazili na vánoční mši do kostela (moje rodina je katolická). Po mši jsme se vrátili domů, kde už se začali shromažďovat lidi. Bylo to pro mě takový těžký, protože jsem většinu lidí neznala.

Na stolech bylo spoustu jídla, fakt spoustu. Rodina měla dva obrovské mrazáky plné pití. Dokonce i dvě bečky piva.

Prvně se jen tak jedlo a lidi se spolu bavili. Potom kolem půl jedenácté přišel „Papai Noel“ a rozdal dětem dárky.

Po celou dobu hrály i písničky, ale normální pop hity, žádné vánoční koledy. Bylo spíš jako nějaká oslava, než Vánoce.

Rodiče potom i spustili skákací hrad/skluzavku pro děcka. Samozřejmě, že jsem si to nenechala ujít, haha.

O půlnoci jsme si všichni stoupli do kruhu a rodina se modlila za Ježíše. Pak jsme si všichni – doopravdy všichni -popřáli Veselé Vánoce a párty pokračovala až do 3 do rána.

25.12. se kolem 13h začali zase všichni vracet a měli jsme oběd. Kromě typické rýže s fazolemi, jsme měli i oblíbené jidlo Brazilců – lasagne (nemá to nic společného s italskými).

Ještě jsme hráli AMIGO LADRÃO = kamarád zloděj, což je jen taková hra, kdy každý, kdo se chce účastnit koupí jeden dárek a dá ho doprostřed stolu. Vylosuje se pořadí a pak si každý vybírá dárek, buď se stolu dárek ještě neotevřený, nebo od někoho z účastníků, kteří už dárek otevřeli a tím pádem vy jim ho ukradnete. Já jsem si tak ukradla nádherné stříbrné náušnice, haha.

Po obědě – asi v 18h (😅😅) všichni zase začali odjíždět.

Vánoce jsem si koneckonců užila. Myslela jsme si, že mi bude rodina víc chybět, ale zvládla jsem to.

Neměla jsem vůbec vánoční náladu, takže se mi to zdálo prostě jako jakákoliv oslava.

Bohužel jsem neudělala moc fotek, za to ale mám video, takže pokud vás to zajímá i vizuálně, tak se koukněte, stačí kliknout na obrázek:

NEYMAR?! A VÁNOCE V BRAZÍLII // #klarajevbrazilii 7 https://youtu.be/P7H8PlzbFfo Děkuju za přečtení!

Tchau ♥️

P.S. Pekla jsem perníčky a povedly se mi haha.

Napsat komentář